Als taalkundige werkte ik ruim 25 jaar in het onderwijs met volwassenen, studenten, jongeren en kinderen. De laatste jaren van mijn onderwijsloopbaan was ik directrice van twee basisscholen. Altijd was het de menselijke kant van leersituaties die me motiveerde. Wanneer de werkdruk hoog was, hield ik vol omwille van de ontwikkeling van kinderen en jonge mensen. Mijn geloof in samenwerken met oog voor elkaar, hielp me uitdagingen aangaan.
Dat menselijke, relationele aspect ging ik meer doorgronden dankzij een intensieve psychotherapeutische training aan het Centrum voor Tantra, Amsterdam. Mijn begrip van de (antroposofische) pedagogie en ontwikkelingspsychologie verdiepte zich erdoor. Ik heb nu al tien jaar het voorrecht om als zelfstandige samen met ouders, leraren, opvoeders en verzorgers steeds meer te ontdekken wat kinderen ons vertellen over groeien. Ik legde me toe op het herkennen van de behoeftes waaruit gedrag voortkomt, zowel bij kinderen als bij volwassenen.
De zijnsgeoriënteerde manier waarop ik luister en in gesprek ben, kreeg met de jaren meer richting. Mijn accreditatie tot verstrekker van het eerstelijns Triple P © programma, voegde aan mijn intuïtie een doelgerichte blik toe. Zo leerde ik als oudercoach mijn adviezen concreter maken. Via bijscholingen en studie, houd ik de vinger aan de pols van wat er leeft op het vlak van onderwijsvernieuwing, gezondheidszorg en menswetenschappen. Onder meer het gedachtegoed van Geweldloze communicatie en van Aware Parenting versterken mijn visie op relaties en groei.
Natuurlijke voeding, gezond bewegen en op tijd rust inbouwen zijn mijn eenvoudige hulpmiddelen om veerkrachtig te blijven. Ook het erkennen van mijn gevoeligheid en van mijn verlangen naar contact voorbij de façades, is een bron van kracht geworden.